Bloom taksonomisi, eğitimde öğrenme hedeflerini sınıflandırmak için kullanılan bir modeldir. Ancak zamanla değişen eğitim ihtiyaçları ve öğrenme yaklaşımları, Bloom taksonomisinin değişmesine neden olmuştur. Bu makalede, bloom taksonomisinin neden ve nasıl değiştiğini keşfedeceksiniz.
Bloom taksonomisi neden değişti? Öğrenme süreçlerini anlamak ve öğretim yöntemlerini geliştirmek için kullanılan Bloom taksonomisi, zaman içinde değişime uğramıştır. Değişimin nedenleri arasında teknolojik ilerlemeler, öğrenci ihtiyaçlarındaki değişimler ve toplumsal dönüşümler yer almaktadır. Teknolojik ilerlemeler, öğrenme ortamlarını dönüştürerek öğrencilerin farklı öğrenme stillerine uygun olarak eğitim almalarını sağlamıştır. Öğrenci ihtiyaçlarındaki değişimler ise bireyselleştirilmiş öğrenmeye olan talebi artırmış ve öğretim yöntemlerinin çeşitliliğini gerektirmiştir. Ayrıca, toplumsal dönüşümler ve iş dünyasındaki değişimler, öğrencilerin gelecekteki beceri ve yetkinliklere odaklanmasını gerektirmiştir. Bu nedenlerle, Bloom taksonomisi zaman içinde güncellenmiş ve daha kapsayıcı bir yaklaşıma dönüşmüştür.
Bloom taksonomisi neden değişti? Öğrenme süreçlerinin daha etkili değerlendirilmesi için güncellendi. |
Bloom taksonomisi, öğrencilerin derin düşünme ve yaratıcılık becerilerini geliştirmek amacıyla yenilendi. |
Taksonomi, öğretim programlarının ve öğrenci değerlendirmelerinin daha uyumlu hale getirilmesi için değiştirildi. |
Bloom taksonomisi, öğrencilerin analiz, sentez ve değerlendirme yeteneklerini vurgulamak için değiştirildi. |
Değişen eğitim ihtiyaçları ve öğrenme süreçlerinin karmaşıklığı, Bloom taksonomisinin güncellenmesini gerektirdi. |
- Bloom taksonomisi neden değişti? Öğrenme süreçlerinin daha etkili değerlendirilmesi için güncellendi.
- Bloom taksonomisi, öğrencilerin derin düşünme ve yaratıcılık becerilerini geliştirmek amacıyla yenilendi.
- Taksonomi, öğretim programlarının ve öğrenci değerlendirmelerinin daha uyumlu hale getirilmesi için değiştirildi.
- Bloom taksonomisi, öğrencilerin analiz, sentez ve değerlendirme yeteneklerini vurgulamak için değiştirildi.
- Değişen eğitim ihtiyaçları ve öğrenme süreçlerinin karmaşıklığı, Bloom taksonomisinin güncellenmesini gerektirdi.
Bloom Taksonomisi neden değişti?
Bloom Taksonomisi, öğrenme süreçlerini sınıflandırmak ve öğrenci başarısını değerlendirmek için kullanılan bir taksonomi sistemidir. Ancak, zaman içinde eğitim alanındaki değişimler ve yeni araştırmalar, Bloom Taksonomisi’nin güncellenmesini gerektirmiştir. Bu değişikliklerin başlıca nedenleri şunlardır:
Önceki Sürüm | Değişiklik Nedeni | Yeni Sürüm |
Bloom Taksonomisi 1956 | Eğitimde değişen ihtiyaçlar ve yaklaşımlar | Bloom Taksonomisi 2001 |
Sadece bilişsel alanı kapsıyordu. | Öğrenme süreçlerinin daha kapsamlı bir şekilde ele alınması gerekiyordu. | Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanları içeriyordu. |
Öğrencilerin bilgiyi ezberlemesi üzerine odaklanıyordu. | Öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi üst düzey becerileri kazanması gerekiyordu. | Öğrencilerin üst düzey bilişsel becerilerini geliştirmeyi hedefliyordu. |
1. Eğitim Yaklaşımlarındaki Değişim: Eğitimdeki yaklaşımlar ve öğretim metotları zamanla değişmektedir. Bloom Taksonomisi, öğrencilerin sadece bilgiyi hatırlamasını değil, aynı zamanda analiz etme, sentezleme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerilerini de geliştirmeyi hedeflemektedir. Bu nedenle, taksonominin güncellenmesi gerekmektedir.